Sivut

sunnuntai 29. joulukuuta 2013

Usein kysyt kysymykset

Mistä olet hankkinut kirjekaverisi?
Postcrossingin sekä postcrossingin foorumin kautta oon saanu suurimman osan ulkomaalasista kirjekavereistani. Interpals-sivuston kautta oon löytäny myös muutaman, mut mulla on sieltä huonoja kokemuksia, koska suurin osa sieltä bongatuista on lopulta kirjottanu 1-2 kirjettä eikä oo sen jälkeen vastannu mihinkään viesteihin. Myös tän blogin kautta oon saanu muutamia yhteydenottoja ja oon myös ite ottanu yhteyttä muutamiin ulkomaalasiin sekä suomalaisiin posti-bloggareihin. Muutaman oon löytäny myös Demin keskusteluista sekä tältä sivustolta. Äkkiseltään yhtäkkiä on kuitenkin vaikea löytää luotettavaa ja pitkäaikaista kirjeystävää!

Millä muokkaat ja sumennat kuvasi?
Gimp-kuvankäsittelyohjelmalla.

Kuinka kauan olet harrastanut kirjeenvaihtoa?
Siitä lähtien kun osasin kirjoittaa, mut jossaan vaiheessa mulla tais olla vaan yks kirjekaveri. Viime vuosina oon aktivoitunu vähän enemmän.

Entä kuinka kauan olet postcrossannut?
Alotin lokakuussa 2012 eli en kovin kauaa.

Mistä ostat kirjepaperit ja kortit?
Kirpputoreilta tulee bongattua jonkun verran sekä ihan tavallisista marketeista ja paperikaupoista. Oon myös tilaillu netistä esim. Postcard Gardenista sekä huudellu huuto.netistä, mut siellä on yleensä aika heikko ja kallis tarjonta! Kortteja ostan myös markkinoilta.

2 kommenttia:

  1. Jee, tämmösiä postauksia lisää joskus! :D
    Vielä yks, ei ehkä niin usein kysytty: Kun postin netti-sivuilla on kaiken maailman erilaisia kauniita ihania postimerkkejä, NIIN tiedätkös sinä, että onko postissa (kaupankaupassa) sama valikoima, vai onkos siellä ns niitä tavallisimpia? Yleensä kun meen postista ostaa postimerkkejä, niin ne antaa vaa niitä muumi-merkkejä.. Oisko siellä muita vaihtoehtoja, ja kuinka paljon? En oo vielä kehannu kysyä itse postista, kun on aina kauheat jonot selän takana.. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäsit! :)
      Kaikissa posteissa ei oo sama valikoima, valitettavasti. :/ Siks kannattaakin tilata uudet ja ihanat merkit netistä Postin sivuilta. Toisaalta, kivijalkaposteissa voi olla vanhempia merkkejä myynnissä joita ei taas netistä enää saa. Ite koitan aina kysellä esim. kirjakaupasta mitä merkkejä heillä on myynnissä, voi löytää jotain kivoja vanhoja. :) Kannattaa postissa ihan rohkeesti kysyä heidän valikoimasta eikä välittää jonosta! Sä oot asiakas ja sua kuuluu palvella, muiden asiakkaiden pitää sit vaan odottaa. :)

      Poista